vineri, 16 ianuarie 2009

Taxa, taxa...cat esti tu de schimbatoare!

Inainte. Tunel. Interes national. Taxa auto. Chiar daca inceputul povestioarei mele in jurul taxei auto/ de mediu/ de prima inmatriculare este unul telegrafiat, nu cred ca as putea reusi, in aceasta privinta, sa-i surclasez pe "stimabilii" membri ai Guvernului (vechi si noi, care deci, este ei ciocoi!).
In draga noastra tara este foarte apreciat sportul, mai ales fotbalul (sau folbal, cum ii ziceam cand bateam mingea in curtea scolii). Pornind de la aceasta premisa, cred ca pasele sunt foarte la moda prin palatul victoria, asa ca, deh, de ce sa stea ei cu "mingea-n brate" (adica taxa), nu mai frumos este s-o paseze mai departe, fiindca un joc interesant cere 2 sau mai multe echipe, NU?!
Pe de alta parte, se tot vorbeste de mentinerea taxei, pentru a stabiliza productia si vanzarea daciilor. Incerc un mic exercitiu de logica...cine are 7000 de euro (aprox. pentru Logan), mai face un efort si cu 9000 euro isi cumpara o masina nemteasca. E foarte adevarat, sunt multe mizerii de rable (aici nu ma refer la vechimea masinilor, ci la starea acestora). Nu e nimic anormal in dorinta multor romani de-a cumpara masini la 1000, 2000 chiar 3000 de euro (second hand, din strainatate), deoarece exista viata si in afara zonei Primaverii-Dorobanti, in cazul in care unii nu prea stiu asta.
O alta aiureala privind taxa e reprezentata de exodul romanilor spre "taramul inmatricularii fara de taxa", sau mai pe scurt, Bulgaria. Pai dragii nostri guvernanti, nu se gandesc la faptul ca banii multor romani intra in bugetul Bulgariei?! sau bugetul Romaniei accepta doar sume "triplate"?!
Zmeura din frisca e reprezentata de Uniunea Europeana, care ne tot trage de urechi, cum ca taxa nu are nicio legatura cu universul legislativ comunitar. Distractiv e faptul ca Guvernul/le din Romania parca ar avea un comportament masochist, gasind o placere abstracta in mustrarile Bruxelless-ului... to be continued ( sa speram ca in bine )...si aici nu ma refer la blog.

3 comentarii:

  1. 1.Stabilizarea productiei?! Ceea ce nu am inteles noi e ca Loganul a fost un proiect cu durata bine determinata de timp care a parcurs toate etapele unui produs: lansare, crestere,maturitate, declin. A fost o investitie, destul de rentabila, care deja s-a amortizat. Din 2005 companiile concurente au scos zeci de alte modele, variante ale produselor propii, pe cand Loganul stagneaza....Abia la jumatatea anului 2008 a venit noul Sandero dar prea tarziu caci lumea intelesese deja ca o Dacie ramane o Dacie... iar cei care nu ai inteles aveau deja rate pe 10 ani la vechiul Logan
    2. Majorarea taxei auto nu a facut altceva decat o promovare a celor care aduc masini din Germania, concentrand atentia populatiei asupra variantei mai sus mentionate. La fel cum Eva a gustat din fructul oprit la fel si romanul gusta din rebuturile Europei. Ceea ce nu stie este ca masinuta, mult visata, adusa din Germania a rulat in tari ca Italia, Olanda si chiar Franta. De ce? Pentru ca germanul(impropriu spus, pt ca vanzatorii de masini sunt cei din lumea araba chiar daca vorbim de Germania) a ramas fara masini second hand datorita cererii considerabile, dar nu era dispus sa piarda afacerea. Asa ca importa second hand din tarile mai sus mentionate si le vindeau ca fiind masinile lor.. Dar de romanul avea masina nemtesca.....
    Dar sa nu ne simtim umiliti pentru ca si bulgarii si moldovenii au adoptat shoppingul de germania....
    3. Guvern masochist? Poate ca da. Eu consider ca e mai degraba disperat dupa buget. La o zi dupa atentionarea UE cum ca nu e legitima taxa si ca va trebui scazuta a picat si proiectul de subventionare a panourilor de captare a energiei solare, folosite pentru incalzire. De ce? Banii din taxa erau directionati catre acea zona deosebit de importanta pentru noi.

    RăspundețiȘtergere
  2. eu imi bag picioarele in taxele lor si in comunitatea europeana care latra dar din pacate nu prea musca. atat!

    RăspundețiȘtergere
  3. problema e ca sunt prea multe taxe. Romania e cam in frunte la acest aspect, asa ca o taxa in plus sau in minus nu ne prea schimba "respectul de tara".

    RăspundețiȘtergere