duminică, 22 februarie 2009

Ce Valentine's, ce Dragobete?!

O sa credeti ca am o obsesie cu aceste doua sarbatori: Valentine's Day si Dragobete. Nu repugna din mine nicio frustrare in legatura cu viata sentimentalo-amoroasa, ci mi-am adus aminte de o "vizita"-putin spus- la Memorialul Durerii din Sighetu Marmatiei (Maramures). Pentru ca la momentul scrierii acestui text suntem intre cele 2 sarbatori, consider ca multa lume care mimeaza "sentimentul" ar trebui sa ia aminte la randurile de mai jos precum MAI ALES la poza!
Pentru cei care nu stiu, Memorialul Durerii de la Sighet este actualmente un muzeu al Rezintentei anti-comunismului din Romania. In perioada "cortinei rosii" Memorialul (de azi) era o inchisoare in care opozantii regimului erau "deportati", batuti, torturati etc. Ca fapt divers, vorbim despre inchisoarea in care a fost intemnitat si a murit Iuliu Maniu.
Trecand de aceasta scurta istorie a Memorialului, am ajuns la punctul central al povestirii: vizitand muzeul, am ajuns intr-o camera dedicata femeilor inchise si torturate in inchisorile comuniste. La un moment dat mi-a atras atentia un sapun. Initial credeam ca este vorba despre un exeplu ar conditiilor de igiena din inchisori. Dupa ce m-am uitat mai atent, am vazut textul de deasupra sapunului. Scria: "In primul pachet primit de la Iulia Predut (mama Justinei Libertatea) la Vacaresti (1960) era acest sapun pe care sotul ei scrisese TE IUBESC MEREU - NICU "!
Deschideti poza ca sa vedeti ca nu e doar o poveste. Sapunul exista de aproape 50 de ani. In acele vremuri nu existau telenovele, nu existau cantece de amor gen "te iubesc/ te doresc/ fara tine nu traiesc"...si culmea, nu exista nici Valentine's sau Dragobete!

3 comentarii:

  1. Intr-adevar, foarte interesant lucru, mai ales pe vremea aia!

    RăspundețiȘtergere
  2. Atunci daca-i ofereai unei domnite o floare salbatica, se bucura foarte mult, o impresiona gestul. Acum daca nu cumperi trandafiri/lalele/gladiole aduse din Olanda (care la randul lor sunt aduse din Kenya- o sa scriu pe tema asta)...domnitele se supara...

    RăspundețiȘtergere
  3. e vorba de bunicii mei.. ma gandeam ca vrei sa stii

    RăspundețiȘtergere