joi, 19 februarie 2009

Pizza pentru toata lumea!

Aseara am promis ca o sa scriu (ce stiu eu) despre istoria celebrei/ deliciosei/ (uneori) scumpei pizza. Iata ma m-am bagat la tastatuta...insa nu am in gura un triunghi de pizza...dar scriu!
La inceputul secolului XX (prin anul 1920...) in peninsula italica - Italia- a fost o mare criza financiaro-sociala. Se terminase Primul Razboi Mondial, viata era grea, multa lume nu avea ce manca.
La un moment dat simtind stomacul din ce in ce mai gol un "cizmar (locuitor al Italiei :)" a gandit o solutie cat mai simpla si ieftina pentru ca lumea sa reziste respectivei crize.
Iata cum s-au desfasurat etapele conceperii primei PIZZA: s-au gandit oamenii ca trebuie sa fie ceva din faina, insa nu-si permiteau sa faca "ditamai" franzela deoarece resursele de faina erau putine. Atunci au hotarat ca trebuie sa fie un blat (mai gros ca cel din ziua de azi) bine prajit. Urmatoarea etapa a fost decisiva (zic eu) - oamenii si-au zis ca ar fi bine daca blatul ar avea ceva pe deasupra, ca sa nu fie coca goala. Meditand ei putin, au ajuns la concluzia ca cel mai la indemana "obiect culinar" era ROSIA (tomata). Asa ca dragii italieni aflati la vreme de rascruce au strivit rosiile, dupa care au intins sosul rezultat pe blatul copt. Asa s-a nascut arhicunoscuta mancare, dintr-o nevoie disperata de-a trai. Avantajul promovarii internationale l-au avut cei din Mafie, care vazand ca-n Italia este jale, au plecat in America.
Acum ca vine/ a venit criza financiara pe la noi, credeti ca am putea promova la nivel mondial MAMALIGA CU BRANZA?!

6 comentarii:

  1. Vreau si io o pizza:) Face cineva cinste?:D:D

    RăspundețiȘtergere
  2. cica pizza s-a facut prima data pe vapor. Cand marinarii ramaneau cu resturi de mancare, in loc sa le arunce, le amestecau si le combinau cu aluat. Si tadaaaaam!!!! Iesea pizza. Ma rog, e o varianta, iar mie mi se pare credibila :D

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Lacramioara: rezolvam noi si cu pizza aia cumva...dupa pizza prefer o bere rece :)
    @ Coss: Eu stiu povestea/ istoria pizza de la cineva destul de cunoscator intr-ale "bucatariei". Pare veridica si varianta spusa de tine. Cine stie?! Poate a fost inventata de vreun extraterestru :)
    Eu propun sa degustam minunata pizza de fiecare data cand putem/ avem bani/ avem pofta! Deci, BON APETIT!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. pizza ta si cu salata mea cu ton fac o combinatie perfecta
    apropo in legatura cu poza cu lebede vrei reteta?
    sa sti ca nu-i greu de facut

    RăspundețiȘtergere
  5. Esti in urma cu stirile, mamaliga a fost promovata(fara branza) de catre echipa ProTv-ului la meciul din preliminariile C.E. 2008 Austria&Elvetia Bulgaria-Romania de anul trecut! :) :) Dupa cum vezi, a devenit cunoscuta mamaliga si pe plan international! :) :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Ca sa fiu rautacios...C.E. 2008 (a fost campionat european)...deci, promovarea s-a facut (teoretic/conceptual) la nivel de continent! Eu vorbeam de o promovare de anvergura...pizza!!! :))...stimabile V.B.

    RăspundețiȘtergere